Összefogtunk a Velencei-tó turizmusának fejlesztéséért!

Összefogtunk a Velencei-tó turizmusának fejlesztéséért!

 

Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület  49.350.746,- Ft vissza nem térítendő támogatást nyert el a Közép-dunántúli Operatív Program „Helyi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek támogatása” elnevezésű pályázata keretében a "Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület (TDMSz) tevékenységeinek

fejlesztése" című, KDOP 2.2.1/A-2009-0004 azonosító számú projekt megvalósítására.

A projekt összköltsége 58.059.701,- Ft, időtartama a 2010. március 1-től 2012. január 31-ig terjedő időszak. A projekt során számos turisztikai fejlesztésre került sor, melyek célja az volt, hogy Gárdony és térsége, a Velencei-tavi turizmus szereplői egységes arculattal és marketingstratégiával jelenjenek meg a turisztikai piacon.

Ennek első lépéseként új, Velencei-tavi turisztikai ernyőmárka logo és ehhez kapcsolódó arculati kézikönyv készült. Az arculati kézikönyv meghatározza a TDM szervezet által létrehozott megjelenések vizuális elemeit, többek között a desztináció kiállítási installációit, többnyelvű információs tábláit és turisztikai kiadványait, valamint fizetett marketing hirdetéseit és ajándéktárgyait.

A megvalósítás során felújításra került a gárdonyi Tourinform iroda, a munkaszervezet irodai informatikai eszközöket és berendezéseket vásárolt.

Az Egyesület szakmai képzéseket és workshopokat szervezett a helyi turisztikai szolgáltatók, az Egyesület tagjai és munkatársai számára, akik angol és német nyelvi továbbképzésen vettek részt, majd 2011. nyarán a Tisza-tónál belföldi, ősszel pedig a Fertő-tó térségébe külföldi szakmai tanulmányút során gyarapíthatták ismereteiket.

A projekt keretében jött létre a desztináció turisztikai honlapja, a visitvelenceitio.hu. A weboldal az új arculatnak megfelelő dizájnnal és fejlett online szolgáltatásokkal 2011. májusban került fel a világhálóra. A Velencei-tó legnagyobb turisztikai adatbázisa nem csak Gárdony, hanem az egész térség kínálatáról nyújt széleskörű tájékoztatást az érdeklődőknek. A portálon hozzáférhető web 2 szolgáltatások segítségével a látogatók is továbbajánlhatják a számukra érdekes információkat. A web fejlesztés keretben létrejött, folyamatosan bővülő partneri adatbázisban szereplő érdeklődők számára a szervezet rendszeresen küld Velencei-tavi hírlevelet, melyben az aktuális programokról, ajánlatokról és hírekről nyújt tájékoztatást.

Az Egyesület 2010-ben és 2011-ben önálló installációval vett részt az Utazás Kiállítás szakmai vásáron. 2011. májusban és júniusban óriásplakát kampányt valósított meg, mellyel a fővárosban hívta fel a figyelmet a térségre. A gárdonyi TDM a plakátkampány és más PR, marketing akciók által a „Velencei-tó, természetesen közel!” üzenetet közvetítette. A szervezet a marketing kampányok sorában a turisztikai szezonban és a szezonon kívül is online és rádiós nyereményjátékokat hirdetett, online és újsághirdetéseket tett közzé. Az említett tevékenységek során enyhíteni kívánta a térségre jellemző erős

szezonalitást és felhívta a figyelmet a desztinációban egész éven át elérhető, gazdag turisztikai kínálatra.

2011. őszén külföldi jó gyakorlatok bemutatása céljából az Egyesület nemzetközi konferenciát, workshopot és szakmai tanulmányutat szervezett, melyen a meghívott brit, osztrák és olasz turisztikai szakembereken és szakújságírókon kívül az ország minden részéről közel száz szakember vett részt. A rendezvénynek jelentős sajtója volt. A projektidőszak végén megépült a desztináció turisztikai információs táblarendszere. 15 db kültéri információs pihenőpont létesült, melyek mindegyikéhez kétoldalas, a Velencei-tó és Gárdony térségét bemutató, a turisztikai értékeket, látványosságokat, túraútvonalakat illusztráló festett látványtérkép készült. A projekt keretében útbaigazító táblák létesültek Gárdony város frekventált közlekedési csomópontjaiban, segítve mind a turisták, mind a helyi lakosok tájékozódását.

A projekt keretében a TDM szervezet fejlesztési és fenntarthatósági programja és további szakmai tanulmányok is elkészültek, melyek a szolgáltatás-fejlesztési cselekvési terv, a szervezet- és hálózatfejlesztési program, a pozicionálási és versenyképességi stratégia, a helyi termékek turizmusban való megjelenítését elősegítő koncepció terv, a kedvezmény és vendégkomfort rendszer bevezetését alátámasztó fejlesztési koncepció, valamint a védjegyrendszer koncepcióterve. Mindezeken kívül egy vendégelégedettségi és egy szolgáltatói elégedettség mérő kutatásra is sor került.

Elkészült a pályázatban vállalt mobil installáció (két darab fa információs pavilon), melyeket az Egyesület elsősorban a térségi rendezvények során használ majd.

A projektnyitó rendezvényre 2010. júniusban, a projektzáró rendezvényre 2012 januárban került sor.

A gárdonyi helyi TDM szervezet tagsága az egyesület 2009-es alapítása óta közel 90 tagra bővült. A gárdonyi TDM tagok együttműködése, támogatása, illetve a helyi TDM szervezet további szakmai partnereinek (mint pl. a környező helyi TDM szervezeteknek és tagjaiknak, az MTZRt KDRMI munkatársainak) konstruktív hozzáállása jelentősen hozzájárult a projekt sikeres megvalósításához.

A TDM pályázat megvalósításával, az érdekelt turisztikai szereplők összefogásának segítségével Gárdony újabb, jelentős lépést tett, hogy az üdülőterület természeti és kulturális értékeire, több mint nyolcvan évre visszatekintő turisztikai örökségére építve méltán Magyarország egyik legkedveltebb vízi desztinációja legyen, mely nem csak a nyári szezonban, hanem egész évben vonzó úticél a belföldi és a külföldi vendégek számára.

"Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület

(TDMSz) tevékenységeinek fejlesztése"

KDOP 2.2.1/A-2009-0004 azonosító számú projekt

Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület
info@visitvelenceito.hu

Az eseményről készített film megtekinthető itt.